16 juli 2015

WOT deel 29: dip

M, één van mijn beste vriendinnen, wandelt graag op verjaardagen en andere gelegenheden mijn keuken in, vraagt, “heb je mayonaise, liefst die met yoghurt?”, en mengt dat vervolgens met allerlei kruiden die ze uit de kast haalt. Resultaat, minstens één verrukkelijke dipsaus, vaak twee, voor bij verschillende dingen zegt ze.

Dat is één betekenis van het woord van deze donderdag. De andere variant, namelijk de “geestelijke inzinking van korte duur” heb ik ook wel eens. Vorige week nog, een dipje na een heel ons dat ik was aangekomen. Ik heb mezelf heel snel uit die dip gemept, want hallo, één ons? Waar hebben we het over? Na vier kilo eraf in even zoveel weken? Ja maar, ja maar… Daar ben ik dus ook goed in, dipjes onderhouden, zorgen dat de korte duur van iets langere duur wordt.
Ik dip, jij dipt, we hebben gedipt, we hebben een dip gehad. En ik hoop dat het de lekkere betekenis was.

#WOT: betekent Write on Thursday. Iedere donderdag verschijnt er een woord waarover je iets kunt schrijven, vloggen of ploggen.
Het woord van deze week: http://www.drspee.nl/wot-deel-29-dip/

Geen opmerkingen: